A look to Tommy Hilfiger’s Fall 2016 collection

by Niki Kefala

At the same time that the collection of Tommy Hilfiger’s Fall 2016 is inspired by the glamour of the 1920’s, the brand looks only forward embracing digital technology and involving new initiatives during Fashion Show.

Tommy Hilfiger  has announced the next step in its strategy to democratize the runway and keep the consumer at the center of its business. Starting with the Spring 2017 NYFW season, Tommy Hilfiger will redirect its runway investment to align with the retail calendar and debut its Fall 2016 collections with a full-scale fashion show for consumers and press. The collection will be immediately available to purchase across all sales channels, including throughout the business’s retail partner network globally. This change channels the global power, influence and visibility of the brand’s NYFW shows to deliver consumers instant “Buy Now. Wear Now.” gratification.

gigi hadid x tommy hilfiger_2 l

The brand’s September show will mark the public debut of Gigi Hadid’s capsule collaboration with Tommy Hilfiger, where the complete TommyXGigi collection will be presented to consumers for the first time at a runway event in the brand’s signature entertaining show style. The presentation will also include an exclusive selection of looks curated from the extensive world of Tommy Hilfiger women’s, and the launch will be supported by an integrated global advertising campaign.

tommy fall 16 _ presketch 4

 

tommy fall 16 _ presketch 1

tommy fall 16 _ presketch 2

tommy fall 16 _ presketch 3

Μια ματιά στην συλλογή του Tommy Hilfiger για το Φθινόπωρο του 2016

Την ίδια στιγμή που η συλλογή Tommy Hilfiger Fall 2016 είναι εμπνευσμένη από την αίγλη της δεκαετίας του 1920, το brand κοιτάζει μόνο προς τα εμπρός αγκαλιάζοντας την ψηφιακή τεχνολογία και εμπλέκοντας νέες πρωτοβουλίες κατά την διάρκεια του Fashion Show.

Κάθε σεζόν, ο Tommy Hilfiger χρησιμοποιεί ψηφιακές καινοτομίες για να μεταφέρει το σκηνικό του show και να κάνει προσβάσιμη την εμπειρία σε όλους παγκοσμίως– από τους καλεσμένους στη Νέα Υόρκη μέχρι την παγκόσμια βάση των fans που το παρακολουθούν μέσω live streaming και social media. Καταναλωτές, bloggers, influencers και εκπρόσωποι των media έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν στην δυναμική, εξωστρεφή και πολυδιάστατη συνομιλία για τη μόδα.

Το Φθινόπωρο του 2016 σηματοδοτείται από την έναρξη της συνεργασίας του Tommy Hilfiger με την Gigi Hadid ως παγκόσμια πρέσβειρα του brand για την γυναικεία ένδυση και υπόδηση, τα αξεσουάρ και το άρωμα. Επιπλέον αυτού, η Gigi Hadid θα λανσάρει τον Tommy Hilfiger στο εξαιρετικά δημοφιλές app Snapchat. Χρησιμοποιώντας ως βάση εκκίνησης το Fall16 Runway Show, η Gigi Hadid θα παρέχει σε ένα νέο κοινό πρόσβαση στα shows του Tommy Hilfiger, μαγνητοσκοπημένες τις καλύτερες στιγμές από τα παρασκήνια, την πρόβα και τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσει η εκδήλωση.

tommyfall16 runway show _ front page

Advertisements

4 thoughts on “A look to Tommy Hilfiger’s Fall 2016 collection

  1. I’m really interested to see the shift to direct to consumer. There is more access than ever to these shows & we live a “now” society. I think it’s kind of brilliant because we move on so fast & we’re so saturated with content that by the time the product is available I’m not interested anymore.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s