DIY… to the rescue

by Niki Kefala

The handmade things never losing their value and Machi Christoforidou proves it with her creations. The tsarouhi is her … mascot and Greece her inspiration.

What inspires you to make your creations and what material do you like to use?

The inspiration came suddenly from my country, Greece.  Two years ago, I wanted to send a present to my god son who lives in Germany, but I couldn’t find anything appealing. So I decided to create something of my own. I started making clay tsarouhia and slowly the tsarouhi ( is a type of shoe, which is typically known nowadays as part of the traditional uniform worn by the Greek guards known as Evzones) became a cushion, a bag, a blackboard frame … This is how I created the tsarouhi, I love it and I try to improve it because is my… mascot.  The inspiration for me comes from the Greek islands, the tradition, my children, the Greek light, the infinite blue …

The DIY (do it yourself) it is very fashionable lately. Why?

The economic crisis and unemployment is the main cause. When you are used to go to work and then you don’t, you can’t just waiting for something. You are looking for new ideas.  The crisis gave me the incentive to do things that I love. Ok, maybe I will never be rich, but what you earn when you are creating, for me at least, is more than satisfying. I love my creations and I am happy when people enjoy them. That’s why handmade things are very fashionable this days …

This slideshow requires JavaScript.

Is hard to make handmade things?

It takes a lot of effort.  I must always be informed about new materials, colors, fabrics … while I think about new creations. My mind never stops, but this is the magic of creation.

In which celebrity would you like to give one of your creations?

It will be an honor to give one of my tsarouhia to Susan Sarandon, the woman who spent Christmas near to the refugees. She said something very important during her staying here: “I am here to help the world to understand the stories of the refugees. That are families who want for their children, what we want for our own children …”.

23456

Το χειροποίητο δεν χάνει ποτέ την αξία του και η Μάχη Χριστοφορίδου το αποδεικνύει με τις δημιουργίες της. Το τσαρούχι είναι η… μασκότ της και η Ελλάδα η έμπνευση της.

Από που αντλείς έμπνευση για τις δημιουργίες σου και τι υλικά σου αρέσει να χρησιμοποιείς;

Η έμπνευση ήρθε ξαφνικά από την ίδια την Ελλάδα, ήθελα να στείλω πριν από δυο χρόνια λαμπάδα στο βαπτηστήρι μου στη Γερμανία, κάτι από Ελλάδα, έναν τσολιά. Αλλά δεν έβρισκα τίποτα ελκυστικό. Αποφάσισα να δημιουργήσω κάτι δικό μου, άρχισα με πήλινα τσαρούχια και σιγά σιγά το τσαρούχι έγινε μαξιλαράκι, τσάντα, κορνίζα μαυροπίνακας … Κάπως έτσι μου προέκυψε το τσαρούχι, το αγαπώ και προσπαθώ να το βελτιώσω, είναι η μασκότ μου. Έμπνευση για μένα είναι τα ελληνικά νησιά, η παράδοση, τα παιδιά μου.. το ελληνικό φως, το απόλυτο γαλάζιο…

Το DIY (do it yourself) έχει γίνει μόδα τελευταία. Γιατί πιστεύεις συμβαίνει αυτό;

Η κρίση και η ανεργία είναι η βασική αιτία… όταν έχεις μάθει να εργάζεσαι, δεν μπορείς να μείνεις με σταυρομένα χέρια και απλά να περιμένεις, ψάχνεις νέες διεξόδους. Το θετικό της κρίσης είναι ότι μου έδωσε ή μας έδωσε το ερέθισμα να κάνουμε πράγματα που αγαπάμε, μπορεί ποτέ να μη γίνουμε πλούσιοι αλλά αυτό που εισπράττεις όταν δημιουργείς, για μένα τουλάχιστον, είναι κάτι παραπάνω από ικανοποίηση. Αγαπώ τις δημιουργίες μου και χαίρομαι όταν οι άνθρωποι τις απολαμβάνουν. Γιατί το χειροποίητο είναι πια μόδα …

Το να φτιάχνεις κάτι δικό σου θέλει τελικά κόπο ή τρόπο;

Θέλει πολύ κόπο και λιγότερο τρόπο… Πρέπει να σκέφτεσαι συνέχεια, να ενημερώνεσαι για νέα υλικά, χρώματα, υφάσματα… μπορεί να πίνω καφέ, να βλέπω μια βιτρίνα και ταυτόχρονα να σκέφτομαι νέες εφαρμογές, καινούργιες δημιουργίες… οι σκέψεις δε σταματούν ποτέ … τον περισσότερο χρόνο τον χάνεις ψάχνοντας ιδέες, αυτό είναι όμως και η μαγεία της δημιουργίας…

Σε ποιον διάσημο θα ήθελες να χαρίσεις μια από τις δημιουργίες σου; 

Θα ήταν τιμή, να χαρίσω το τσαρούχι μου στη Susan Sarandon, στη γυναίκα που πέρασε τα Χριστούγεννα δίπλα στους πρόσφυγες . Είχε πει και αυτό μόνο κρατώ. «Βρίσκομαι εδώ για να βοηθήσω τον κόσμο να αντιληφθεί τις ιστορίες των ανθρώπων εδώ, ότι πρόκειται για οικογένειες που θέλουν για τα παιδιά τους ό,τι θέλουμε κι εμείς για τα δικά μας παιδιά…».

Leave a Reply

